onsdag 27. april 2011

Trøblete størrelser..

Etter å ha vært så godt i gang med å sy bukser, tenkte jeg at jeg skulle sy en i str 68 som jeg kunne gi i gave. Mønster ble tegnet av og størrlse notert på, stoff ble valgt og mønster klippet ut. Da jeg skulle sette meg til å sy, syntes jeg buksa var i overkant stor for en liten kar på 2-3 mnd.. Det viser seg da at i kampens glød har jeg tegnet av mønster for str 86 og notert på at det er for str 68.. Der røk den barselgaven, og poden har heller fått en bukse til i høst/vinter kolleksjonen. Jeg hadde også klart å klippe mønsteret på en stripete bukse i for stor størrelse også, så da måtte jeg sy en til i samme stoff. På den minste glemte jeg å trekke inn beina i bredden, så den ble ganske vid. Det er ikke noe problem for bruk, men litt problematisk å sy på ribben på beina, da strikken ikke kan strekkes like stor i omkrets som selve beinet er. Men det gikk nå til slutt. Ja, ja selv etter litt trøbbel på sykanten er jeg fremdeles venn med symaskinen i alle fall!



1 kommentar:

  1. Bra du er venn med symaskina! :) Flotte bukser!
    Go klem, T

    SvarSlett